És una bona pràctica perquè... és una estratègia
Que permet... fomentar la participació activa
A través de... l'ús del fòrum
.
Professora: Belén Pascual
Descripció
Com a eina de comunicació, el fòrum reprodueix en un suport escrit el desenvolupament d'una discussió.
Segons l'ús que se'n vulgui fer, podem desenvolupar, per exemple, una dinàmica anomenada «rompre el glaç» en començar el treball virtual entre el nou alumnat, gràcies al potencial d'aquesta eina per generar cohesió en el grup virtual.
En aquest sentit, la dinamització del fòrum s'encamina a aconseguir la participació de l'alumnat a tall de presentació a la resta del grup, en la qual el tutor obre el fòrum amb una presentació pròpia i, a més, hi exposa aquells aspectes i/o aquelles informacions destacats sobre el treball durant el curs.
La professora ens conta…
Considerau que el fòrum compleix l'objectiu de cohesionar el grup i motivar així el treball de l'alumnat en l'assignatura?
«Sí, en gran manera. Així i tot, amb relació a la meva pròpia experiència, crec que es pot millorar el rendiment de l'activitat dedicant-hi més temps al seguiment i a l'orientació de la discussió. Per exemple, cal evitar que el tema no s'exhaureixi, i reconduir les conclusions cap a una nova proposta de debat.»
Com respon l'alumnat a aquesta dinàmica mitjançant el fòrum?
«Si la proposta de temes de discussió és ajustada al contingut de l'assignatura i és interessant, crec que la resposta està garantida.»
Considerau que els fòrums són una eina bàsica per a aquesta metodologia d'aprenentatge més autònoma?
«Sí, és un complement fonamental per facilitar l'intercanvi entre els alumnes i, també, l'espontaneïtat en la comunicació via web. Crec que la participació en el fòrum fa que l'alumne adopti un paper més actiu i visible pel que fa a l'assignatura en general.»
Exemples
Preguntes freqüents
Generar un informe de les
aportacions al fòrum