Com restringir activitats i recursos a grups?

Per fer que una activitat o un recurs sigui visible només per als membres d’un grup, cal seguir les indicacions següents:

1. Crear els grups

1. Gestió de l’assignatura
    2. Imatge 1

3. Seleccionam Grups
    4. Imatge 2

5. Crear els grups. Tenim dues opcions: crear els grups manualment o automàticament
    6. Imatge 2A

7. Si els cream manualment, hem de fer clic al botó Crea grup
    8. Imatge 2B

9. Ens apareixerà una pantalla on hem de posar títol al grup, l’únic camp que és obligatori.
    10. Ara hem d’assignar els membres de cada grup:
      1. Seleccionar el grup al qual volem afegir els usuaris
      2. Fer clic sobre el botó Afegeix/suprimeix usuaris
      3. Imatge 2C

11. Seleccionar, a la columna de la dreta, els participants que han de ser dins aquest grup i fer clic al botó Afegeix. Si en canvi volem eliminar-ne, els hem de seleccionar de la columna de l'esquerra, Membres del grup, i clicar sobre el botó Suprimeix
    12. Imatge 2D

2. Crear agrupament

1. A Gestió de l’assignatura, triar l’opció Grups i escollir la pestanya Agrupaments
    2. Imatge 2F

3. Seleccionar Crea agrupament
    4. Imatge 2F

5. Posar el nom a l’agrupament i desar els canvis
    6. Per gestionar-lo i afegir-hi els grups, fer clic a Mostra grups de l’agrupament
    7. Imatge 2G

8. Seleccionar els grups que n’han de formar part i fer clic al botó Afegeix. Per finalitzar s’ha de clicar el botó Torna a agrupaments
    9. Imatge 2H

3. Configurar l’activitat o el recurs amb restriccions d’accés

1. Edita els paràmetres
    2. Imatge 2j

3. Anar a l’apartat de Restriccions d’accés
    4. Imatge 3

5. Seleccionar Afegeix una restricció
    6. Imatge 4

7. En aquest cas triar l’opció Grup
    8. Imatge 5

9. Fent clic a la icona de l’ull podrem elegir:
      1. No es mostra l’activitat o el recurs, és invisible per a l’alumne que no compleix la restricció indicada.
      2. Imatge 6

3. Es mostra en gris i informa de la restricció d’accés per a l’alumne que no compleix la restricció indicada.
      4. Imatge 7

Exemple 1: com podeu veure a la imatge següent, hem creat diferents fòrums per a una activitat que han de fer per grups, a cada fòrum hem restringit l’accés i també hem fet que no sigui visible per a la resta dels grups, així cada alumne només pot veure on ha de participar.

Exemple 2: volem fer la mateixa activitat per als nostres alumnes d’Eivissa i Menorca. A Eivissa tenim dos grups i a Menorca en tenim tres; en aquest cas hem fet un agrupament que es diu Illes Menorca i Eivissa, i hem posat tots els grups d’Eivissa i Menorca. Cream un fòrum i als paràmetres generals triam: grups separats i agrupament Illes. Així mateix a les Restriccions d’accés hem de triar cal que, i Agrupament Illes Menorca i Eivissa.

Així aconseguirem que aquests grups que hem triat facin una mateixa activitat a la qual la resta de grups no poden accedir.

Per ampliar informació sobre crear grups i agrupaments, podeu consultar el manual Creació i gestió de grups.