Desenvolupament de competències en expressió oral i vocabulari específic en anglès a través de la plataforma Anchor

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Una de les conseqüències més directes de la pandèmia per a les classes d'idiomes han estat les dificultats per parar-li una atenció suficient a la destresa d'expressió oral. Els professors d'idiomes hem trobat aquesta situació tant quan seguíem un ensenyament híbrid amb alguns alumnes a l'aula i d'altres seguint la classe en línia, com durant el primer semestre d'aquest curs amb la tornada a la docència exclusivament presencial, però amb unes restriccions de distància social que encara estan en vigor, les quals impedeixen la flexibilitat de moviment per part del professorat i l'alumnat per formar diferents grups de treball, per fer un ensenyament personalitzat i individualitzat en determinats moments, etc.

Per fer-ho, en algunes assignatures d'anglès utilitzam la plataforma Anchor amb el nostre alumnat de Turisme i Direcció Hotelera per fomentar-hi la pràctica de l'expressió oral, així com el vocabulari específic en anglès fora de l'aula. El projecte consisteix en l'enregistrament en grups de diversos podcasts relacionats amb els continguts temàtics que s'han vist a classe. Després d'haver-los enregistrat, el professor enregistra el seu propi podcast amb retroacció tant del contingut com dels errors gramaticals, lèxics i fonològics que s'hi han trobat. A l'últim, l'alumnat torna a enregistrar aquelles intervencions en les quals s'han trobat errors importants.

Aquesta experiència forma part del projecte d'innovació docent IRIE que porta el mateix títol i està finançat per l'IRIE.

Participants:

Yolanda Joy Calvo Benzies
Karen Lesley Jacob Abad
Andrea Robin Ruthven

Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents