(Una aproximació a) La classe invertida (Flipped Classroom) a Àlgebra Abstracta II
Per què «invertir» una classe?
- Tenc alumnes que estan més pendents del mòbil que del que explic.
- Si escrivís a la pissarra alguna cosa clarament falsa, els meus alumnes ho copiarien.
- La docència és aquell procediment pel qual els apunts passen de la llibreta del professor a la de l'alumne, sense passar pel cervell de cap dels dos.
Si algun cop t'has sentit temptat a considerar certes aquestes frases, potser pots invertir (part de) les teves classes.
L'experiència docent que present respon a la sensació que tenia de desaprofitar el temps d'interacció professor-alumne amb les classes tradicionals. Tenir les lliçons gravades en vídeo, de manera que els estudiants les puguin veure, quan vulguin i els cops que vulguin, allibera molt temps per interactuar a classe. Així, no es tracta de substituir el professor «en directe» pel professor «en línia», sinó fer que les hores presencials siguin realment presencials.
Participant: Biel Cardona Juanals
Estratègia: Exposició d’experiències docents: Classe invertida (Flipped Classroom)
Destinataris: docents de l’ensenyament superior
Data de presentació: 1 de febrer de 2019