Creació d'una classe inversa en una assignatura del grau de Fisioteràpia

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Una classe inversa (flipped classroom) és aquella en què els alumnes aprenen el contingut a ca seva i arriben a classe amb coneixements previs i preguntes. Encara s’empra de manera molt limitada en la docència universitària; per això, resulta interessant valorar-ne la implementació a una assignatura del grau de Fisioteràpia com Legislació Sanitària, la qual la majoria dels estudiants consideren que és àrida. 

Com a objectius, se n’establiren els següents: 

  • aconseguir que l'alumne assumís un rol més actiu en el seu aprenentatge
  • optimitzar el temps de classe
  • fomentar l'ús de noves tecnologies

ParticipantsJosé A. Mingorance

Línia temàtica: alternatives a les classes presencials

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d'Experiències Docents

 

Més

Metodològicament es varen seguir aquestes fases:

  • programació
  • preparació i lectura dels materials
  • disseny de les classes
  • resolució de dubtes

Pel que fa als resultats, l'enquesta que es va passar als alumnes va mostrar que la majoria n'estaven satisfets durant el desenvolupament de l’assignatura, en la qual es va poder optimitzar el temps de classe i s'hi va promoure l’aprenentatge autònom. 

Com a conclusions, el model d'aprenentatge invertit va proporcionar un entorn d’aula centrat en l’alumne, la qual cosa va permetre un aprenentatge més profund i va facilitar tasques basades en l'acció.