Noves eines motivacionals per a l'ensenyança de la prehistòria en temps de confinament

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Arran de la situació provocada per la COVID-19, els membres del Programa d'Orientació i Transició a la Universitat (PortUIB) ens posarem en marxa perquè les activitats #SeràsUIB no aturassin i s'adaptassin a la situació nova, passant d'un format presencial a un format virtual, amb la intenció que la UIB estàs a prop dels alumnes de secundària i les seves famílies durant el confinament.

Des del projecte Arqueòdrom vàrem dissenyar i desenvolupar un programa d'ensenyament flexible, per a totes les edats, i adaptat a la situació familiar. Aquesta estratègia didàctica es va dissenyar per crear experiències de comunicació interactives i oferir recursos a les famílies, les escoles, i els docents i alumnes universitaris. D'aquesta manera vàrem adoptar una estratègia didàctica i lúdica que abraçava tots els públics i totes les edats.

En el projecte varen participar PAS, PDI, i alumnes col·laboradors i en pràctiques. Cada setmana, durant tot el confinament, es generaren continguts nous a dos nivells —expert i principiant— que es penjaven a la web.

Amb aquesta comunicació volem posar en valor el procés de disseny i execució d'aquest projecte, i compartir-lo amb la comunitat universitària.

ParticipantsJaume García Rosselló, Miquel Amorós i Auba Jaume

Línia temàtica: activitats formatives sense avaluació

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d’Experiències Docents