Què és el que no ha quedat clar?... De la perplexitat a la indagació sobre què pensen els estudiants

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Resum

Els nostres estudiants ens sorprenen sovint. Encara que expliquem les coses una vegada i una altra, sempre hi ha una bona part dels estudiants que sembla que no ha comprès allò que els volem transmetre. Habitualment ho atribuïm a la manca d'atenció, d'interès o de motivació. La investigació, emperò, ens ha mostrat des de fa dècades que aquesta variable no explica sinó una petita part de tot el que passa pel cap dels nostres estudiants. Es proposa un petit viatge a com pensen i interpreten sovint les nostres propostes, el qual té en compte les conclusions de les darreres quatre dècades d'estudis.

Per saber-ne més

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d'Experiències Docents

Presentació personal

Nom: Javier Paricio Royo

Javier Paricio Royo és professor titular de la Universitat de Saragossa. Llicenciat en Història de l'Art i doctor en Educació, és especialista en educació superior. A la seva universitat ha ocupat càrrecs de responsabilitat acadèmica relacionats amb la docència com a director de l'Institut de Ciències de l'Educació i vicerector d'Innovació i Qualitat de les titulacions. És autor de nombroses publicacions sobre el tema, entre les quals destaca Cartografía de la buena docencia universitaria. Un marco para el desarrollo del profesorado basado en la investigación (Narcea, 2019), fruit d'un llarg projecte de més de cinc anys impulsat per la Xarxa Estatal de Docència Universitària (REDU). La seva línia de recerca actual està relacionada amb les dificultats de comprensió dels estudiants en àmbits i especialitats molt diferents.