Escoltar

Ludificació amb Moodle

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

S'ha creat una aula virtual específica per a les pràctiques de l'assignatura Sistemes Operatius, s'hi ha donat un aire aventurer mitjançant un canvi de terminologia i aplicant tècniques de ludificació. Les pràctiques ara són aventures per viure, amb reptes i nivells que cal superar, s'ha de passar per un entrenament previ (aprenentatge del llenguatge de programació i de l'entorn de treball). Els grups són squads que creen els alumnes a Moodle. Els recursos es duen en la motxilla. Les tutories són cites amb l'oracle que se sol·liciten a través de l'eina específica de Moodle. Els alumnes poden ver el seu grau de completesa i ser conscients del seu avanç marcant tasques completades. També hi ha elements sorpresa i enunciats que apareixen automàticament en finalitzar algunes tasques. En lloc de notes per calcular mitjanes s'acumulen punts en cada aventura segons els criteris d'una taula, amb la possibilitat de punts extres associats a funcionalitats optatives. En funció dels punts obtinguts en cada aventura, s'atorguen escuts d'or/plata/bronze als squads i els 5 millors apareixen en un rànquing. A més de la competició, es fomenta la col·laboració a través de la participació en un fòrum social (per compartir curiositats, solucions diferents, etc.) en el qual els alumnes poden qualificar els missatges dels seus companys, i s'atorguen punts extres i elms d'or/plata/bronze als 3 primers classificats segons les valoracions rebudes. Tots aquests elements de l'aula virtual es complementen rebent els alumnes, en cada sessió de l'aula física, amb una banda sonora de cinema d'acció diferent per provocar una actitud de superació i assoliment.

Participant: Adelaida Delgado

Estratègia: Exposició d’experiències docents: Ludificació

Destinataris: docents de l’ensenyament superior

Data de presentació: 1 de febrer de 2019

Per a més informació 

I Jornades d'Experiències Docents (vídeos i podcasts)