Escoltar

Ludificació a la docència universitària

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

T'imagines venir a classe i formar part d'un joc? Pot el teu estil docent provocar compromís en l'alumnat? Y si... Es quedessin amb ganes de més? Crec que l'educació és massa seriosa com per no "jugar-hi", per això utilitzo una metodologia que combina el rigor que la docència universitària ha de tenir amb algunes de les mecàniques que hi ha al darrere dels jocs.

I... Com es juga a aprendre? En aquest cas, duem a terme una ludificació de l'assignatura mitjançant l'aplicació de punts d'experiència que l'alumnat pot anar aconseguint de diferents maneres: preguntes, bones pràctiques, treballant continguts de l'assignatura o jugant les seves cartes. La introducció de cartes de joc en les classes són un element clau en el compromís dels discents. Cada setmana reben cartes que els permeten "controlar" la dinàmica del joc, de manera que poden fer intervencions extres per guanyar més punts o bé fer preguntes o llançar reptes a altres jugadors per robar-ne els punts. Aquesta experiència s'ha posat en marxa com a pilot aquest any en l'assignatura de Psicologia de l'Educació i l'acció tutorial de 2n del Grau d'Educació Primària en què no tan sols es pretén que l'alumnat rebi el contingut curricular pertinent al seu grau, sinó que, a més, experimenti una metodologia com a alumne que, més tard, pugui aplicar com a mestre.

Participants: Amanda Far Morabito

Estratègia: Exposició d’experiències docents: Ludificació

Destinataris: docents de l’ensenyament superior

Data de presentació: 1 de febrer de 2019

Per a més informació 

I Jornades d'Experiències Docents (vídeos i podcasts)