Consolidació de l'aprenentatge de l'anglès com a llengua instrumental a través d'un projecte d'innovació educativa interdisciplinària
Des de l'any acadèmic 2018-19 l'Escola Universitària d'Hoteleria de les Illes Balears (EHIB) compta amb el nou grau de Direcció Hotelera (GDHO). Aquest grau ha rebut una acollida important per part de l'alumnat i es troba en el procés de formació de les primeres promocions. Un dels aspectes més interessants del GDHO és la seva visió integradora. Concretament, a la memòria del pla d'estudis s'esmenten les competències següents als subapartats referents a les competències bàsiques (CB) i generals (CG):
- Aplicar coneixements d'una forma professional, i resoldre problemes dins l'àrea d'estudi (CB2).
- Transmetre informació a un públic especialitzat i no especialitzat (CB4).
- Desenvolupar el pensament crític en el context del sector de l'hoteleria, tant en llengües pròpies com en una tercera llengua (CG2).
- Usar les TIC en l'exercici professional (CG5).
Amb l'objectiu de desenvolupar aquestes competències, el projecte d'innovació finançat per l'IRIE que es va dur a terme durant el curs 2020-21 (ref. PID 202158) proposava una activitat formativa i d'avaluació contínua de caràcter interdisciplinari per a les matèries d'Anglès II i Economia del Turisme i l'Hoteleria. Els resultats dels tests i les enquestes de satisfacció varen ser un reflex clar del seu èxit. En aquest projecte de consolidació resolem les febleses del projecte pilot.
Participants:
Tamara Bouso Rivas
Ítalo Raúl Abraham Arbulú Villanueva
Iria María Bello Viruega
Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua
Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents