Consolidació de l'aprenentatge de l'anglès com a llengua instrumental a través d'un projecte d'innovació educativa interdisciplinària

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Des de l'any acadèmic 2018-19 l'Escola Universitària d'Hoteleria de les Illes Balears (EHIB) compta amb el nou grau de Direcció Hotelera (GDHO). Aquest grau ha rebut una acollida important per part de l'alumnat i es troba en el procés de formació de les primeres promocions. Un dels aspectes més interessants del GDHO és la seva visió integradora. Concretament, a la memòria del pla d'estudis s'esmenten les competències següents als subapartats referents a les competències bàsiques (CB) i generals (CG):

  1. Aplicar coneixements d'una forma professional, i resoldre problemes dins l'àrea d'estudi (CB2).
  2. Transmetre informació a un públic especialitzat i no especialitzat (CB4).
  3. Desenvolupar el pensament crític en el context del sector de l'hoteleria, tant en llengües pròpies com en una tercera llengua (CG2).
  4. Usar les TIC en l'exercici professional (CG5).

Amb l'objectiu de desenvolupar aquestes competències, el projecte d'innovació finançat per l'IRIE que es va dur a terme durant el curs 2020-21 (ref. PID 202158) proposava una activitat formativa i d'avaluació contínua de caràcter interdisciplinari per a les matèries d'Anglès II i Economia del Turisme i l'Hoteleria. Els resultats dels tests i les enquestes de satisfacció varen ser un reflex clar del seu èxit. En aquest projecte de consolidació resolem les febleses del projecte pilot.

Participants:

Tamara Bouso Rivas
Ítalo Raúl Abraham Arbulú Villanueva
Iria María Bello Viruega

Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents