Cas per cas... Cara a cara

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Atesa la situació complexa que encara hem viscut durant el primer semestre d'aquest curs 2021-22, i ja que obligatòriament hem de dur la màscara a les aules, vaig fer ús de l'eina Flipgrid a fi de plantejar minicasos pràctics sobre temes relacionats amb la contractació turística:

  • Vaig preparar un minicàs per a cada un dels alumnes matriculats. Vaig aprofitar que es tractava d'una assignatura de quart curs del grau de Direcció Hotelera, amb pocs matriculats (dos grups, amb quaranta alumnes en total).
  • Els alumnes enregistraven les respostes a Flipgrid i, a més, em lliuraven un resum breu de no més d'una pàgina amb la resposta a una bústia creada amb aquesta finalitat.
  • Com que tothom veia el vídeo de tothom, servia per repassar matèria per a l'examen final.
  • Era una activitat d'avaluació contínua (10% de la nota final: 5% el vídeo i 5% el resum).
  • Essencial i una de les finalitats de l'activitat: Tant alumnes com professor ens vàrem veure les cares, sense màscara, a cada un dels enregistraments.

Per tant, i, en resum, amb aquesta activitat es varen assolir els objectius següents:

  • Aplicar una eina nova d'innovació docent (Flipgrid).
  • Incorporar una activitat d'avaluació contínua.
  • Incorporar una activitat que facilitava el repàs de la matèria per a l'examen final.
  • Veure'ns les cares, augmentar la interacció alumne-professor i fer una passa nova cap a la normalitat.

Participants: José Luis Mateo

Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents