Cas per cas... Cara a cara
Atesa la situació complexa que encara hem viscut durant el primer semestre d'aquest curs 2021-22, i ja que obligatòriament hem de dur la màscara a les aules, vaig fer ús de l'eina Flipgrid a fi de plantejar minicasos pràctics sobre temes relacionats amb la contractació turística:
- Vaig preparar un minicàs per a cada un dels alumnes matriculats. Vaig aprofitar que es tractava d'una assignatura de quart curs del grau de Direcció Hotelera, amb pocs matriculats (dos grups, amb quaranta alumnes en total).
- Els alumnes enregistraven les respostes a Flipgrid i, a més, em lliuraven un resum breu de no més d'una pàgina amb la resposta a una bústia creada amb aquesta finalitat.
- Com que tothom veia el vídeo de tothom, servia per repassar matèria per a l'examen final.
- Era una activitat d'avaluació contínua (10% de la nota final: 5% el vídeo i 5% el resum).
- Essencial i una de les finalitats de l'activitat: Tant alumnes com professor ens vàrem veure les cares, sense màscara, a cada un dels enregistraments.
Per tant, i, en resum, amb aquesta activitat es varen assolir els objectius següents:
- Aplicar una eina nova d'innovació docent (Flipgrid).
- Incorporar una activitat d'avaluació contínua.
- Incorporar una activitat que facilitava el repàs de la matèria per a l'examen final.
- Veure'ns les cares, augmentar la interacció alumne-professor i fer una passa nova cap a la normalitat.
Participants: José Luis Mateo
Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua
Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents