Experiència docent d'avaluació contínua: supòsit pràctic i simulació de creació d'un centre de fisioteràpia

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Els alumnes de quart de fisioteràpia —del curs 2020-21— de l'assignatura Gestió de Serveis i Centres Sanitaris van dur a terme l'elaboració d'un projecte de creació d'un centre de fisioteràpia com a part de l’avaluació contínua.

Aquest projecte tenia la intenció de ser com més realista millor, perquè els alumnes, un cop hagin finalitzat els seus estudis, se sentin encoratjats a fer-lo realitat dins la nostra comunitat autònoma.

La situació s'emmarca en el fet que el 90% dels fisioterapeutes acaben obrint centres privats degut a la manca de dotació de places públiques; per tant, la proposta reflectida a la guia docent de l’assignatura es transforma en una necessitat fonamental que preveu la sortida laboral dels futurs fisioterapeutes.

Els disset alumnes matriculats al curs 2020-21 es van agrupar en cinc grups d'acord amb les seves afinitats a l’hora de determinar la missió, la visió i la filosofia del centre. La innovació, l’originalitat i la cabuda del centre a la societat balear actual, així com la sostenibilitat, i l'interès en investigació i desenvolupament, van ser elements clau en l’avaluació del projecte.

Els projectes es presentaren mitjançant vídeo o Zoom, i reberen qualificacions compreses entre sis i vuit. El projecte va ajudar els estudiants a conèixer en quin punt del procés d’aprenentatge es troben a l’inici i al final de l’assignatura, i ha permès que a dia d’avui alguns dels exalumnes ja hagin obert els seus centres, gràcies al fet que s'han sentit capacitats per fer-ho.

Participants:

Miguel Ángel Capó Juan
Nuria Maria Garcia Dopico

Línia temàtica: Experiències docents d'avaluació contínua

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents