L'ús de Flipgrid per potenciar la pràctica de destreses orals 

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Atesa la importància que tenen les destreses orals a les assignatures d'idiomes, durant la pandèmia va ser important cercar maneres noves de practicar la comunicació oral i d'avaluar-la. Tot i que les aplicacions de BB Collaborate i Zoom oferien la possibilitat d'organitzar grups petits per fer-hi pràctiques orals, algunes vegades no era gaire fàcil entrar dins els grups formats per ajudar-los i corregir-ne possibles errors. A més, no hi havia cap garantia que, quan la professora no hi era, els alumnes parlassin en anglès. La plataforma Flipgrid permet enregistrar vídeos de fins a deu minuts des d'una app a un telèfon intel·ligent (smartphone) o des de l'ordinador. És molt ràpid i amb una interfície amigable (user friendly), i el millor és que els vídeos poden ser privats, la qual cosa és molt important per motivar els estudiants més empegueïts. Els professors podem veure els vídeos i fer retroacció (feedback) als estudiants —per escrit o a través d'un vídeo, utilitzant-hi la mateixa plataforma. Flipgrid també inclou l'opció de fer públics els vídeos. D'aquesta manera, els estudiants mateixos poden fer comentaris escrits o en format vídeo sobre la feina dels seus companys.

He utilitzat Flipgrid per a un sens fi d'activitats: 1) comentar un text que hem vist a classe; 2) llegir en veu alta un text o un exercici del llibre del curs; 3) exàmens orals.

El vaig començar a emprar amb els meus grups d'anglès a Magisteri i ara el faig servir a totes les meves classes de llengua anglesa a diversos graus; amb Flipgrid els estudiants parlen i practiquen la destresa oral molt més que abans.

Participants: Karen Lesley Jacob Abad

Línia temàtica: Transferència de pràctiques metodològiques del confinament a l'etapa de postpandèmia

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents