Start Work: El retorn del Jedi

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

La pandèmia em va empènyer a realitzar vídeos docents. En vaig fer de tot tipus. Vídeos en què s'explicava teoria i d'altres amb la solució d’exercicis. Vídeos molt polits fets amb PowerPoint i d'altres molt rudimentaris en els quals enregistrava la meva mà mentre escrivia. El que va començar obligat per les circumstàncies extraordinàries d’aquell moment s’ha convertit en una rutina de la meva docència. Els vídeos docents em permeten dividir els continguts o els temes en petites píndoles de coneixement que faciliten la gestió i localització dels continguts que els alumnes volen repassar, i els ajuden amb el seu aprenentatge autònom. També faig vídeos amb la solució d'exercicis o pràctiques als quals, així, puc dedicar més temps (no presencial). Jo no faig classe inversa (flipped‑classroom). Els meus vídeos estan enfocats a facilitar i estructurar l’autoaprenentatge dels alumnes ex post de la classe presencial. Més que la realització, el més important dels vídeos és que el contingut estigui ben estructurat i s'expliqui de manera clara, i que no durin gaire. Aquest primer semestre, la valoració que els alumnes han fet dels vídeos ha estat molt positiva; afirmen que és un material que els ajuda molt i han demanat que en faci més.

Participants: Francisco Javier Capó Parrilla

Línia temàtica: Transferència de pràctiques metodològiques del confinament a l'etapa de postpandèmia

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents