Experiència ApS amb Plataforma per la Llengua (Illes Balears)

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Els projectes d'aprenentatge-servei (ApS) possibiliten que els estudiants adquireixin continguts curriculars mentre realitzen un servei a la societat, en col·laboració amb una entitat sense ànim de lucre. Els estudiants que hi participen ajuden l'entitat en les necessitats que hagi detectat. Tot i que enguany hem implementat aquest projecte de manera pilot en l'assignatura Llengua Catalana, del grau d'Educació Primària, i només hem aconseguit que una alumna s'engresqués i triés aquesta opció per al treball d'exposició oral (que representa un 30% de la qualificació final), n'hem extret conclusions molt interessants en constatar que, en temps de pandèmia, en què part de l'aprenentatge es realitza virtualment, aquesta metodologia permet treure l'ensenyament de les aules i traslladar-lo, de manera aplicada, a l’entorn social de l’estudiant. Aquest factor innovador els empeny a comprometre’s més amb el procés d’ensenyament-aprenentatge. En aquesta experiència explicarem les tasques que va realitzar l’alumna que va col·laborar amb Plataforma per la Llengua (Illes Balears), així com els continguts avaluables que hi va adquirir. La valoració que van realitzar totes les parts va ser molt positiva i ens agradaria continuar desenvolupant-la en el futur.

Participants: Alvaro Calero Pons

Línia temàtica: Propostes de treball en modalitat semipresencial

Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents