Influenciadors (influencers) en el món de l'educació
Els itineraris d’aprenentatge flexibles permeten que l’alumnat tingui major autonomia i flexibilitat en el procés pedagògic, i que això doni lloc a un aprenentatge més significatiu. Pel que fa a les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’educació, permeten ampliar els àmbits d’ensenyament més enllà de l’aula tradicional, de manera que afavoreixen la translació de coneixement i l’aprenentatge significatiu. L’objectiu principal del projecte va ser implementar una metodologia d’itineraris flexibles d’aprenentatge a l’assignatura Educació Física i Hàbits Saludables (EFHS) durant el curs acadèmic 2021-22, integrant activitats de gestió dels comptes de l’assignatura a diverses xarxes socials: Twitter i Instagram.
L’alumnat, que, entre les diverses opcions de l’itinerari flexible d’aprenentatge, va escollir la gestió de les xarxes socials, va fer entre una i tres aportacions setmanals repartides entre les dues xarxes socials, durant un període de deu setmanes, publicant sempre sobre continguts relacionats amb l’assignatura. A través de la gestió de les xarxes socials l’alumnat ha après a relacionar els continguts teòrics i pràctics de l’assignatura, i a treballar-los de manera gràfica, atractiva, ordenada i sintetitzada. A més, s’hi ha afavorit el desenvolupament del compromís, la identitat professional, la cohesió, la capacitat d’adaptació i la creativitat. En termes generals, l’alumnat ha valorat la tasca de manera molt satisfactòria: n'ha destacat l’aprenentatge significatiu, i ha valorat positivament que la tasca es continuï fent en els pròxims cursos.
Participants:
Aina Maria Galmés Panadés
Adrià Muntaner
Pere Antoni Borràs
Jaume Gelabert
Pere Palou
Línia temàtica: Propostes de treball en modalitat semipresencial
Data de presentació: abril de 2022, a les IV Jornades d’Experiències Docents