Ensenyament invers amb blog i mini exàmens
Després de quatre anys d'aplicació de la metodologia d'ensenyament invers, explic les tres condicions per adoptar-la i com les duc a terme en la meva assignatura:
- Que els coneixements i les competències de l'assignatura s'adquireixin millor amb exercicis a l'aula que amb lliçons magistrals: preparació d'exercicis grupals per al seu plantejament i execució a classe
- Que hi hagi una manera eficient que l'estudiant adquireixi uns coneixements bàsics abans de cada classe: inadequació dels manuals, creació d'uns apunts breus juntament amb un blog de casos, planificació setmanal de la lectura que s'ha de fer
- Que es garanteixi que la (quasi) totalitat dels estudiants arriben a classe amb els coneixements bàsics adquirits: execució d'un mini examen a l'inici de cada classe
Participant: Santiago José Cavanillas Múgica
Estratègia: Exposició d’experiències docents: Classe inversa (Flipped Classroom)
Destinataris: docents de l’ensenyament superior
Data de presentació: 1 de febrer de 2019