Guanya la partida a l'assignatura!
Guanya la partida a l’assignatura! Aquest és el títol del projecte d’innovació docent, que s’emmarca en l’assignatura d’Educació Física i Hàbits Saludables impartida en el Grau d'Educació Primària. L’objectiu principal del projecte va ser ludificar algunes classes teòriques i la implantació d’un nou model d’avaluació contínua. De manera específica, es va intentar introduir el joc en algunes de les classes teòriques per afavorir la transmissió dels continguts. Els descansos actius, la investigació guiada, la resolució de casos pràctics «jugant», la utilització d’aplicacions mòbils, la realització de rànquings de posicionament, entre altres accions, varen ser les tècniques emprades. Respecte de l’avaluació, es va plantejar un sistema d'avaluació similar a una partida/a un joc de taula on els alumnes havien de lluitar per aconseguir superar la partida a l'assignatura. En concret, el que es pretenia era establir un repte als alumnes, on a cada classe de l'assignatura hi havia un temps determinat perquè els alumnes poguessin contestar tres preguntes/problemes relacionats amb els continguts explicats i d’aquesta manera guanyar la partida a l’assignatura. En conclusió, els alumnes han valorat que la manera d’impartir l’assignatura ha estat prou divertida, útil i que, a més, ha despertat el seu interès pel món de l’Educació Física.
Participant: Adrià Muntaner Mas
Estratègia: Exposició d’experiències docents: Ludificació
Destinataris: docents de l’ensenyament superior
Data de presentació: 1 de febrer de 2019