Prepara les assignatures del curs 2021-22

Ara començarem el nou curs 2021-22 i, des de Campus Digital, us volem recordar alguns aspectes que hauríeu de tenir en compte per tenir-ho tot a punt.

Accés dels professors

Teniu accés a Aula digital 2021-22 com a professors, a fi que pugueu començar a preparar les vostres assignatures i actualitzar-les.

Hi heu d'accedir seguint la ruta següent: portal PAS-PDI > apartat Aula digital > secció Prepara el curs 2021-22 > icona Aula digital 2021-22

Imatge 1

Accés dels estudiants

A partir de setembre es donaran d’alta els estudiants dins les assignatures —a mesura que s'hi matriculin. En cas que no us interessi que puguin accedir a les vostres assignatures, podeu ocultar-ne els continguts o no mostrar-les, tal com s’explica als apartats següents.

Contingut de l’assignatura

El contingut que trobareu és una còpia de les VOSTRES assignatures del curs 2020-21 feta entre els dies 10 i 13 de juny. Mai no s'hi copien els missatges, ni els estudiants, ni la seva activitat. De la mateixa manera, tampoc no s'hi copien els enregistraments de Zoom (per saber com recuperar-los, podeu consultar l’apartat de Zoom que trobareu més avall).

Si no hi trobau el contingut, podeu emplenar el Formulari per gestionar el contingut de les assignatures d'Aula digital, i el restaurarem al més aviat possible.

Si no voleu tenir-hi el contingut del curs passat, ens ho podeu comunicar al mateix formulari.

A fi de tenir a punt les assignatures de primer semestre abans de l’inici de curs, en prioritzarem les sol·licituds. Per a les del segon semestre s’obrirà una altra convocatòria.

Visibilitat de les assignatures

És important que comproveu si les vostres assignatures són visibles per als estudiants.

Per ocultar-les o fer-les visibles, heu d’anar a l’assignatura i, a Edita els paràmetres del curs, hi heu d'establir el paràmetre Visibilitat del curs a Mostra o Oculta, depenent del que vulgueu fer.

En trobareu més informació a Com visualitzar una assignatura a Aula digital.

Actualitzar activitats i recursos

• Actualitzau les dates de disponibilitat de les activitats o dels recursos que estiguin restringits per data.
  • Actualitzau les restriccions d’accés als recursos i a les activitats que teniu fetes per grups i agrupaments.

Modificacions d'assignatures a Aula digital. Primer semestre

D’acord amb la implementació d’Acadèmic, totes les assignatures de grau seran a Aula digital, de manera que tindreu un espai per a cada grup matriculable: per exemple, si impartiu la mateixa assignatura per als grups 1 i 2, llavors tindreu un espai per al grup 1 i un altre per al 2.

Si voleu tenir una única aula per als dos grups, ens podeu demanar que ho unifiquem emplenant la sol·licitud Modificacions assignatures Aula digital, que teniu al vostre abast a UIBdigital, a la secció Gestions i serveis > Sol·licituds > Disponibles. En aquesta sol·licitud també podeu indicar quin contingut us hi hem de copiar.

Val a dir que si al curs 2020-21 teníeu els grups unificats, al curs 2021-22 també els hi hauríeu de tenir. Aleshores ja no seria necessari fer la sol·licitud anterior.

Cedir materials d'elaboració pròpia a un altre professor

Si a una assignatura disposau de material d’elaboració pròpia i voleu cedir-lo a un altre professor, a fi que pugui usar-lo a Aula digital i fer-hi les actualitzacions que trobi pertinents, hauríeu d’emplenar la sol·licitud Actualització i cessió de materials —amb les dades i la signatura de les dues persones interessades— i enviar-la a Campus Digital per correu intern o electrònic (suport.professors@uib.es).

Enregistraments de Zoom del curs 2020-21

Els enregistraments de Zoom realitzats el curs 2020-21 no es copien a les assignatures del curs 2021-22. Si us interessa compartir-los-hi, heu de seguir les indicacions que s’expliquen en aquesta ajuda: Si no ens apareix una gravació de Zoom a Aula digital, com es pot recuperar?

Usar Zoom per fer una videoconferència

Zoom és l’eina de videoconferència que podreu fer servir des d’Aula digital.

Recomanacions d’ús:

• Si l'assignatura és impartida per més d’un professor, és necessari que cada professor creï la seva sala per tenir tots els privilegis d’amfitrió.
  • S'hi ha d'entrar a través del botó «Comença la reunió» per tenir tots els privilegis d'amfitrió.

Per a més informació sobre això, podeu consultar les ajudes sobre Zoom publicades a la web de Campus Digital.

Data de publicació: Thu Jul 15 12:53:00 CEST 2021