Novetats d'Aula digital 2023-24

 

1. La navegació per la interfície és més intuïtiva i visual

Aquest curs que ve la interfície de la nostra assignatura a Aula digital serà més simple i nítida.

Imatge 1

2. Menús laterals dinàmics

Els menús situats a la part dreta i esquerra de la pàgina de l'assignatura es podran ocultar, amb la qual cosa, si ho volem, podrem ampliar l'espai de treball.

Imatge 2

El menú desplegable de l'esquerra mostra l'índex de tots els elements de l'assignatura (activitats i recursos) ordenats per seccions, la qual cosa agilita la navegació. D'altra banda, al menú desplegable de la dreta trobam els blocs informatius (calendari, activitats recents, etc.).

3. Una àrea de treball adaptable que afavoreix la concentració

L'espai de treball esdevé més intuïtiu gràcies a les novetats d'aquest apartat. Una d'aquestes és la possibilitat de contreure o expandir les seccions de l'assignatura, amb la qual cosa resulta més fàcil focalitzar-se en una de sola.

Imatge 3

Una altra novetat és el menú en format de pestanyes que es troba a la part superior de la primera secció, el qual en facilita la navegació i permet fer totes les gestions relacionades amb l'assignatura (paràmetres del curs, qualificacions, participants, etc.). Aquest menú de gestió canvia en funció del lloc de l'assignatura en què ens trobem (pàgina inicial, recurs, activitat...); per exemple, si treballam a una tasca, el menú es modifica per poder gestionar aquesta eina.

Imatge 4 Imatge 5

Icones actualitzades

Un dels canvis més evidents és que les icones dels recursos i les activitats tenen un color i una forma diferents. El color assenyala la naturalesa de l'element de la manera següent: verd (comunicació), rosa (avaluació), blau (continguts) i taronja (col·laboració). 

Imatge 6

4. Canvi d'ubicació i de nomenclatura del mode d'edició

L'única novetat de la barra d'accessos directes és que el botó Mode d'edició (el nom anterior del qual era Activa l'edició) ara es troba a la dreta, amb la qual cosa és més fàcil accedir-hi i activar-lo. 

Imatge 7

Ara bé, quan habilitem el mode d'edició trobarem més novetats.

5. Millores en la gestió i l'organització de l'assignatura

Icona de gestió dels elements de l'assignatura

Els paràmetres de cada element de l'espai de treball es podran editar fent clic als tres punts que hi ha a la part superior dreta del menú desplegable. A més, s'hi podran dur a terme altres accions com ara moure l'element, duplicar-lo, ocultar-lo, etc., tal com es mostra a la imatge següent:

Imatge 8

Moure els elements és més fàcil

D'ara endavant podrem moure cada recurs o activitat passant-hi el cursor per damunt i deixant-lo anar quan ens trobem a la posició que volem. Igualment podem moure els elements des de l'índex del curs arrossegant-los amb el cursor i deixant-los anar a l'espai de treball, i viceversa.

Imatge 9

Afegir seccions noves és més senzill

Al final de cada secció apareix l'opció d'afegir-ne de noves; d'aquesta manera ja s'ubiquen al lloc que ens interessa.

Imatge 10

6. Notificacions dels canvis i les actualitzacions

Al final de la configuració de cada element nou (activitats i recursos) que afegim a l'assignatura apareix una opció que permet enviar una notificació als estudiants. Aquesta opció també apareixerà sempre que modifiquem un element que ja sigui a la nostra assignatura.

Imatge 11

7. Funcionalitats noves al banc de preguntes

Les novetats al banc de preguntes en milloren la gestió. Per exemple, s'aportarà informació sobre l'estat en què es troba la pregunta (si és un esborrany o si ja està preparada per ser utilitzada). A més, cada canvi que es faci a una pregunta en generarà una versió, de manera que quan creem un qüestionari podrem triar la versió que considerem més adient. També és destacable el fet que es podran fer comentaris a les preguntes sense que els alumnes els vegin, i que s'afegirà informació sobre l'ús de cada pregunta i una estadística sobre la seva dificultat.

Imatge 12

8. Tasques cronometrades

Ara podrem establir un temps determinat per lliurar una tasca, a comptar des que l'estudiant la inicia per consultar-ne les instruccions. Aquesta opció és ideal per a aquells exàmens que es lliuren mitjançant un fitxer o text en línia i que tenen una limitació de temps.

Imatge 13