Com es pot organitzar un examen amb diferents seccions

Els qüestionaris es poden organitzar en seccions o apartats. Això ens permet diferents possibilitats, com per exemple:

  • Tenir preguntes en un ordre determinat i preguntes barrejades en un mateix qüestionari
  • Tenir part d’un qüestionari amb preguntes fixes per a tothom i la resta que siguin aleatòries. Les seccions es fan dins l’edició del qüestionari, quan gestionam les preguntes que en formaran part

Exemple: un examen que consta de dues parts: una fixa amb les mateixes preguntes per a tothom i una part amb preguntes aleatòries.

  1. En l’edició del qüestionari, afegim les preguntes que seran les mateixes per a tots els estudiants
  2. Imatge 1

  3. En aquest cas, en triam dues del banc de preguntes i NO les barrejam, perquè volem que surtin en el mateix ordre per a tots els estudiants. Aquesta serà la primera secció, a la qual posarem un títol: Preguntes fixes
  4. Imatge 2

  5. Ara volem afegir les preguntes aleatòries. Clicam sobre Afegeix, que es troba sota les dues preguntes anteriors, i en el desplegable triam Afegeix una pregunta aleatòria...
  6. Imatge 3

  7. A continuació, seleccionam la categoria de la qual volem extreure les preguntes, i marcam quantes n'hi volem afegir, tal com es mostra a la imatge següent
  8. Imatge 4

  9. Una vegada que tenim les preguntes afegides, ens permet crear una nova secció, com veieu a la imatge següent
  10. Imatge 5

  11. Un cop afegida la secció, podem canviar el títol fent clic sobre el llapis; en aquest cas l’hem anomenat, Preguntes aleatòries. En aquesta nova secció també podem triar l’opció Barreja les preguntes 
  12. Imatge 6

  13. Una vegada hem acabat, desam el qüestionari i ja el tenim preparat
  14. Imatge 7

Altres casos en què es poden aplicar les seccions

Un examen en el qual la primera pregunta ha de ser la mateixa per a tothom i la resta de preguntes, tot i ser iguals, han d’aparèixer en distint ordre als alumnes. Per exemple: un àudio, una lectura o una imatge que volem que aparegui al principi, perquè després els alumnes puguin respondre l’examen relacionat amb aquest contingut.

Una prova en què, de cada tres preguntes barrejades, volem que aparegui una de fixa en un ordre determinat sense barrejar.

I altres combinacions que trobeu adients amb les seccions.