Adaptació de la classe inversa (flipped classroom) al sistema en línia en temps de la COVID-19
La pandèmia de la COVID-19 ha suposat l'adaptació de la metodologia de l'educació inversa al sistema en línia de docència.
Durant el segon semestre del curs 2019-20 i el primer semestre del curs 2020-21 s'ha procurat adaptar el sistema sota tres condicions:
- El treball autònom de l’alumne, previ a la classe
- L'eficiència de la classe en línia
- La necessària participació de l’alumne
Se substitueix la classe magistral per la lectura prèvia de continguts teòrics i materials complementaris que ofereix el professor.
Es tracta de treure el màxim rendiment a la classe en línia a través de l'aplicació dels conceptes teòrics del primer nivell a qüestions pràctiques, la qual cosa serveix, al seu torn, per recapitular els conceptes teòrics principals de cada tema.
La lectura prèvia dels materials teòrics i l’aplicació dels dits materials a supòsits pràctics motiva la participació de l’alumne a la classe en línia.
Participants: Silvia Feliu Álvarez de Sotomayor, Federico Garau Sobrino, Josep Gunnar Horrach Armo
Línia temàtica: alternatives a les classes presencials
Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d'Experiències Docents