Adaptació de la classe inversa (flipped classroom) al sistema en línia en temps de la COVID-19

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

La pandèmia de la COVID-19 ha suposat l'adaptació de la metodologia de l'educació inversa al sistema en línia de docència. 

Durant el segon semestre del curs 2019-20 i el primer semestre del curs 2020-21 s'ha procurat adaptar el sistema sota tres condicions:

  1. El treball autònom de l’alumne, previ a la classe
  2. Se substitueix la classe magistral per la lectura prèvia de continguts teòrics i materials complementaris que ofereix el professor.  

  3. L'eficiència de la classe en línia
  4. Es tracta de treure el màxim rendiment a la classe en línia a través de l'aplicació dels conceptes teòrics del primer nivell a qüestions pràctiques, la qual cosa serveix, al seu torn, per recapitular els conceptes teòrics principals de cada tema.

  5. La necessària participació de l’alumne
  6. La lectura prèvia dels materials teòrics i l’aplicació dels dits materials a supòsits pràctics motiva la participació de l’alumne a la classe en línia.

ParticipantsSilvia Feliu Álvarez de Sotomayor, Federico Garau Sobrino, Josep Gunnar Horrach Armo

Línia temàtica: alternatives a les classes presencials

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d'Experiències Docents