Seminaris en format de classe inversa

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Hem adaptat els seminaris a la modalitat en línia. Tradicionalment, a classe, el professor explicava un article científic a cadascun dels seminaris de l'assignatura per reforçar el temari vist a classe, i els alumnes hi participaven, però de manera moderada.

Com que aquest curs les classes han estat en línia, hem aprofitat per donar als alumnes una responsabilitat major. Ells, en grups petits, han estat els encarregats de fer les presentacions dels seminaris setmanals. Per fer-ho, han tingut accés a un article relacionat amb el temari vist a classe, el qual han llegit a casa, i sobre el qual han preparat una presentació en grups. Com que els encarregats d'explicar el seminari eren ells, han ampliat molt la informació, i això els ha forçat a estar al dia del temari de classe.

Aquesta experiència ha estat molt profitosa per als alumnes, ja que han tingut un contacte més directe amb un treball d'investigació, i, tot plegat, els ha obligat a amarar-se més del tema. A més, han hagut de presentar un treball en grup, però, atès que eren a ca seva, s'hi han sentit més protegits, i n'han gaudit més.

L'experiència ha estat molt enriquidora per a ells, els quals l'han valorat molt bé. Per tal com els alumnes hi han respost tan bé, queda instaurada per a cursos futurs.

ParticipantsJulia García Fuster, Fernando Yáñez Gómez

Línia temàtica: alternatives a les classes presencials

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d'Experiències Docents