Start Work

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Què és millor, enregistrar les classes o fer vídeos docents?

La llarga durada de les classes fa que visualitzar-les enregistrades sigui molt cansat i amb un rendiment marcadament decreixent. A més a més, la certesa que les classes estan enregistrades fa que els alumnes estiguin menys motivats per seguir-les en viu i per mantenir una actitud activa respecte de l'assignatura. Resulta comú que s'acumulin classes sense visualitzar i que es produeixi un «despenjament» de l'assignatura.

ParticipantsJavier Capó

Línia temàtica: alternatives a les classes presencials

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d'Experiències Docents

 

Més

Els vídeos docents permeten dividir els continguts o temes en petites píndoles de coneixement que faciliten la gestió i localització dels continguts que es volen repassar i que ajuden a l'aprenentatge. També, es poden fer vídeos amb la solució d'exercicis o pràctiques.

Una conclusió de la meva experiència és que els alumnes valoren per igual la utilitat formativa dels vídeos amb independència del grau de perfecció en la realització d’aquests. El més important és que el contingut estigui ben estructurat, que s'expliqui de manera clara i que no tingui gaire durada.

Així doncs, els meus alumnes valoraven positivament tant els vídeos fets amb PowerPoint, amb petites explicacions teòriques, com els vídeos enregistrats amb el mòbil que capturaven la meva mà escrivint la solució d'exercicis. Millor un vídeo «casolà» i útil pedagògicament que cap vídeo.

D’altra banda, una mica de música i d'humor en els vídeos els va fer més agradables de visualitzar en uns moments durs com els del confinament estricte, que vàrem viure durant el segon semestre del curs passat.