Desenvolupament de competències i enfocament per tasques al nou grau de Direcció Hotelera de la UIB: la perspectiva de l'alumnat

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

El semestre passat vàrem dur a terme un projecte d’innovació educativa interdisciplinària a les assignatures Anglès II i Economia del Turisme i l’Hoteleria al grau de Direcció Hotelera de la UIB.

L'objectiu d'aquesta nova titulació és dotar els estudiants de les habilitats i els coneixements necessaris per gestionar empreses hoteleres.

Fruit d’aquesta orientació professional, el projecte pretenia millorar la gestió acadèmica de la titulació vinculant l´ús de les competències lingüístiques adquirides a Anglés II en un context adaptat a la realitat presentada a Economia del Turisme i l’Hoteleria.

Es varen dissenyar i implementar dues activitats seguint la metodologia del Task-based Language Teaching, TBLT (en català, enfocament per tasques): d'una banda, la discussió d'una sèrie d'estudis de cas; de l’altra, l’elaboració d'un pla de negoci.

Els resultats de les enquestes de satisfacció realitzades als alumnes indiquen que aquesta nova aproximació a l'ensenyament de llengües és altament flexible, ja que permet la integració de continguts de diferents disciplines, i alhora millora la motivació i l'execució acadèmica dels estudiants.

En aquesta videopresentació explicarem fil per randa els continguts i el desenvolupament del projecte, i ens centrarem sobretot en la perspectiva dels alumnes.

Participants: Tamara Bouso, Italo ArbuluIria Bello

Línia temàtica: estratègies de comunicació

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d’Experiències Docents