Els casos en una assignatura de llengua: una experiència d'avaluació telemàtica de continguts, destreses i expressió escrita en temps de pandèmia

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

A l’hora de reprogramar de manera telemàtica l'avaluació final de l’assignatura Llengua Espanyola: Estratègies per a la Comunicació de quart del grau d’Educació Infantil, ens vàrem plantejar quina era la millor manera de fer-ho per evitar la còpia i el frau, i alhora poder avaluar de manera adequada i ajustada els coneixements, les destreses i l’expressió escrita dels estudiants.

Finalment, vàrem optar per un sistema de casos, que va resultar una bona eina per aconseguir els objectius descrits.

En definitiva, aquest tipus d'avaluació permet defugir els coneixements excessivament memorístics i descontextualitzats, i potencia la capacitat de reflexió crítica, relació i aplicació pràctica, gràcies al plantejament de petits casos propers al món professional dels futurs mestres.

ParticipantMaria Gené Gil

Línia temàtica: proves d’avaluació no presencial

Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d’Experiències Docents