InterEduca: un projecte truncat del qual han sorgit multitud d'experiències docents innovadores
La comunicació que presentam té l’origen en el projecte d'innovació docent InterEduca, el qual inicialment pretenia crear una xarxa de docents entre un total de quinze professors de Dret vinculats a sis universitats distintes. L’objectiu era que els professors viatjassin a una altra universitat per implementar-hi presencialment amb els estudiants de la universitat de destinació una experiència d'innovació docent que haguessin dut a terme a la seva universitat d'origen.
Participants: María Isabel Montserrat Sánchez-Escribano, Antonia Paniza Fullana, Belén Ferrer Tapia, María del Mar Moyà Fuentes, Natalia Pérez Rivas, Carmen Fernández Díaz, Marta Fernández Cabrer
Línia temàtica: activitats formatives sense avaluació
Data de presentació: abril de 2021, a les III Jornades d’Experiències Docents
Més
La situació de crisi sanitària va blocar el desenvolupament i l’execució d'aquest projecte, i va obligar a aplicar les dites idees en un altre format: el virtual. Vàrem decidir centrar-nos a readaptar l'aplicació de les nostres metodologies educatives, de les quals presentarem tres:
- l’aprenentatge basat en problemes virtual (virtual problem based learning)
- la docència compartida (coteaching) virtual
- els podcasts educatius
Els resultats de totes aquestes estratègies docents són els que presentarem a les Jornades. Cal avançar que la participació dels estudiants a les diferents experiències va ser prou satisfactòria, tot i que no va estar exempta de dificultats, la qual cosa no només ha ajudat els alumnes a continuar aprenent, sinó que també ens ha ajudat a nosaltres, les professores, a formar-nos en mètodes nous d’ensenyament. En tot cas, totes coincidim a dir que comptam els dies per tenir novament els nostres estudiants a l’aula.