Adquisició de les competències de raonament clínic i promoció de la salut a través de les xarxes socials

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

El grau de Fisioteràpia compta amb una gran càrrega de pràctiques de laboratori, que consisteixen en l'aprenentatge de les habilitats tècniques de la valoració, del diagnòstic i del tractament fisioteràpic. Totes aquestes estan travessades pel raonament clínic, el nostre llenguatge o la manera de pensar.

El raonament clínic es comença a desenvolupar en el primer curs del grau i acompanya l'alumnat a través de totes les àrees de la fisioteràpia: la neurologia, la traumatologia, la pediatria, l’oncologia, etc. Normalment, per treballar aquesta competència s'empra el desenvolupament i la resolució de casos clínics. Les metodologies docents usades per fer-ho han estat impregnades dels nous esdeveniments i de les TIC.

En aquesta experiència docent, presentam la utilització de les xarxes socials (Instagram, Spotify, YouTube) per treballar la competència del raonament clínic i el seu aprofitament en la promoció de la salut. S'ha proposat a l'alumnat de l'assignatura de Fisioteràpia Uroginecològica (22769) que prepari un cas clínic i el desenvolupi, per després publicar-lo en format audiovisual (vídeo, pòdcast, fotografia o infografia). També s'ha promogut la interactuació entre els diferents grups de treball a través de les xarxes. Un cop acabat el període d'avaluació, els perfils dels grups s'han fet públics per poder seguir fent ús d'aquest canal de promoció de la salut.

Participants:

Elisa Bosch Donate
Juan Carlos Fernández Domínguez

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docents

Data de presentació: febrer de 2023, a les V Jornades d’Experiències Docents