Explorant l'impacte de ChatGPT en la docència d’Enginyeria del Software
L’ús de ChatGPT presenta avantatges i desafiaments en el marc de l’educació universitària. Per una banda, aquesta eina ofereix adaptabilitat i personalització en l’ensenyament, alhora que pot servir de suport als alumnes, especialment als que experimenten barreres lingüístiques. Per una altra, tot i els seus avantatges, han sorgit preocupacions respecte a la fiabilitat de la informació que proporciona, als possibles biaixos en les respostes i a l’impacte negatiu que pot tenir en habilitats com el pensament crític.
A més, l’ús de ChatGPT per part dels alumnes a l’hora de realitzar pràctiques i tasques de les assignatures que cursen és difícil de detectar, i és gairebé inevitable que tendeixin a utilitzar-lo. Davant aquesta situació, els professors de l’assignatura Enginyeria del Software del grau d’Enginyeria Informàtica hem analitzat quines seccions o exercicis de la pràctica de l’assignatura poden ser executats per part de ChatGPT.
Després d’avaluar els resultats obtinguts mitjançant aquesta eina i de comparar-los amb els entregats pels alumnes, s’han definit estratègies per prevenir-ne la dependència excessiva i evitar que influeixi negativament en l'aprenentatge dels estudiants. Finalment, les estratègies establertes s’han generalitzat en forma de consells aplicables a altres assignatures.
Participants:
Maria Monserrat Barceló
Antonio Crespí Tobeña
Línia temàtica: Implicacions i aplicacions de la IA en la docència
Data de presentació: febrer de 2024, a les VI Jornades d’Experiències Docents