Avaluacions orals en format pòster de divulgació científica: una mica més a prop de la realitat investigadora
La realització de pòsters de recerca és una tasca molt comuna dins l’àmbit científic. Amb l’objectiu d’apropar aquesta pràctica als estudiants, es proposa l’elaboració de pòsters de divulgació científica.
En aquest context, l’assignatura obligatòria del Màster Universitari en Neurociències, 11242 - Neurofarmacologia i Sistemes de Neurotransmissió, es presenta com una bona candidata per dur a terme l’activitat d’innovació docent proposada, ja que el nombre d’estudiants matriculats per any (entre 10-15) és idoni per fer-ho.
Un dels elements d’avaluació dels quals consta l’assignatura, tal com figura a la guia docent, és l’avaluació oral. Pel que fa a aquest punt, els alumnes seleccionen una patologia del sistema nerviós central per presentar en una exposició oral d’uns 20 minuts els diversos grups farmacològics utilitzats per tractar-la. Així, doncs, i amb l’objectiu d’oferir una visió diferent a aquest tipus de sessions, es proposa la realització de pòsters de divulgació científica en anglès sobre el grup farmacològic seleccionat.
Aquest fet ajudarà els estudiants de postgrau a obtenir una visió més real i similar a la que es podrien trobar si decideixen continuar la vida laboral en el món acadèmic/investigador, atès que és una forma de difusió del coneixement àmpliament estesa tant en els àmbits de divulgació específics (p. e., congressos nacionals i internacionals), com en els de divulgació més genèrica a la societat.
A més, la presentació dels pòsters en llengua anglesa servirà com a element integrador per a l’alumnat estranger que cursa aquest màster, així com a eina d’internacionalització per als estudiants locals.
Participants:
Fernando Yañez Gómez
M. Julia García Fuster
Rubén García Cabrerizo
Línia temàtica: Estratègies metodològiques d’innovació docent
Data de presentació: febrer de 2024, a les VI Jornades d’Experiències Docents