Col·laboració internacional per a l'ensenyament de tècniques qualitatives en Psicologia

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Desenvolupada a partir de l’oportunitat que la covid va oferir a la comunicació virtual, l’activitat que es presenta tenia com a objectiu compartir estratègies per impartir tècniques d’investigació qualitativa i a la vegada oferir una oportunitat de conèixer estudiants de Psicologia d’altres universitats d’àmbit internacional. El projecte, coordinat per docents del camp dels mètodes d’investigació, va posar en contacte estudiants de Psicologia de distintes universitats europees (del Regne Unit, d’Alemanya, de Turquia, d’Espanya) per tal de realitzar entrevistes semiestructurades virtuals.

Per dur a terme l’entrevista, exclusivament en anglès a través de plataformes digitals, es va aparellar l’estudiant amb un/a company/a d’una altra universitat tenint en compte la seva disponibilitat i les zones horàries. En primer lloc, es va fer una sessió (teòrica) introductòria sobre tècniques qualitatives en què es compartien recursos docents entre les diferents universitats. A continuació, l’alumnat va rebre orientacions bàsiques sobre com preparar una entrevista semiestructurada i el tema concret que havien de tractar. L’activitat es tancava amb una sessió (híbrida) en la qual es plantejaven dubtes i qüestions sobre les tècniques qualitatives a la llum de l’experiència realitzada.

Aquesta activitat ha permès, a més, treballar de forma indirecta la sensibilitat intercultural i l’acció pel clima, que formen part dels Objectius de desenvolupament sostenible. Encara que la recollida de dades finalitzarà durant el segon semestre del curs 2024-25, alguns resultats preliminars permeten discutir la viabilitat i acceptabilitat de la proposta, així com les barreres i els punts forts.

Participants:

Elena Gervilla Garcia
Federico Leguizamo
Berta Cajal
Ahmet Coymak
Samuel Tomczyk
Monika McNeill
Rafael Jiménez
Albert Sesé
Alba González

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d’innovació docent

Data de presentació: febrer de 2024, a les VI Jornades d’Experiències Docents