Retroalimentació i recursos educatius digitals en l’adquisició de vocabulari específic i habilitats de producció oral en anglès com a llengua estrangera
Amb aquest PID pretenem trobar maneres de motivar l'alumnat d'Anglès III (GTUR/GDHO) a practicar les destreses orals fora de l’aula. Els estudiants reben retroalimentació del professor, tant pel que fa al contingut com als errors comesos. L’objectiu principal és que superin certes dificultats lingüístiques abans de presentar-se als exàmens finals i que millorin les seves habilitats en general per al futur.
El professorat implicat va proposar diferents activitats segons les necessitats de l’alumnat i, sobretot, segons el format i contingut dels exàmens orals finals de cada matèria, de manera que es creà una llista de paraules, vocabulari específic, idioms, collocations, etc. clau de la seva matèria.
El projecte es va dividir en diverses fases. Primer, es va introduir el vocabulari específic per a cada grup. Posteriorment, l’alumnat va tenir un temps determinat per dissenyar i enregistrar la tasca en format àudio o audiovisual seguint les instruccions del docent corresponent. El professorat implicat en cada matèria va escoltar detingudament l’àudio o el vídeo creat prenent notes dels aspectes a millorar, tant en relació amb el contingut com amb l'aspecte lingüístic (errors comesos). La retroalimentació es va dur a terme en format de missatge de veu o vídeo comentant i explicant en detall tot allò susceptible de millora. Així, la interacció entre l’alumnat i el professorat es converteix en un procés continu de millora en què es fomenten les destreses orals dels estudiants.
La presentació indaga en la metodologia i les limitacions del projecte, i en els propers passos per seguir treballant la interacció oral amb els estudiants.
Participants:
Andrea Ruthven
Iria María Bello Viruega
Miquel Pomar Amer
Yolanda Joy Calvo Benzies
Eugenio Guillermo Iglesias Díaz
Línia temàtica: Estratègies metodològiques d’innovació docent
Data de presentació: febrer de 2024, a les VI Jornades d’Experiències Docents