Guia d'estudi
Es tracta de fer una guia per a l’estudiant de cada un dels temes (o blocs temàtics), amb l’objectiu de proporcionar a l’alumne els recursos i les eines bàsiques necessàries per a l’estudi dels continguts i per a la realització de les activitats plantejades.
D'una banda, cal especificar què es pretén amb l’estudi d’aquest tema o bloc temàtic, què és el que l'alumne aprendrà. D'altra, s'han d'indicar quins coneixements previs haurà de tenir l'alumne per planificar l’estudi dels continguts i també quins documents són necessaris per fer-ho.
S'ha de redactar de manera clara i concisa, perquè l'alumne entengui, molt clarament, el que se li demana que faci.
El document consta dels apartats que s’exposen a continuació.
Presentació
Breu introducció en què s’explica de què tracta el tema o bloc temàtic i com ubicar-lo dins el context de l’assignatura. Es tracta de fer un resum, un esquema, o una explicació dels continguts fonamentals, així com els conceptes més importants i relacionar-los amb els dels altres temes.
Objectius generals o competències
Enumerar els objectius o les competències que l’alumne haurà d’haver assolit, un cop acabi l’estudi d’aquest tema o bloc temàtic.
Estratègia per a l'estudi del tema
Explicar la dinàmica que el professor vol posar en pràctica durant el curs. Convé indicar quin tipus d’estratègies s’organitzaran, perquè l’alumne pugui avançar en l’estudi del temari.
Avaluació del tema
L'alumne ha de saber com serà avaluat per aprovar el tema i també ha de tenir referències (rúbriques, indicadors de resultats…) que li permetin fer un seguiment i una autoavaluació del seu propi avanç.
Alguns exemples són: qüestionaris d’autoavaluació, vídeos interactius, wikis, glossaris, etc.
** El personal del servei Campus Digital us podrà assessorar en estratègies d’utilització d’eines apropiades per potenciar l’autoavaluació de l’alumnat.
Activitats (camp no obligatori)
Les activitats planificades tenen un paper molt important, per això el professor també hauria d’indicar quines són les que es treballaran en el tema i tot el que consideri oportú per dur-les a terme.
Materials i recursos
S’ha d’especificar de quins materials i recursos disposarà l’alumnat per treballar el contingut del tema. És molt important contextualitzar els recursos proposats, cal indicar per què són rellevants per a aquest tema.
Alguns exemples de tipus de recursos són:
- Lectures obligatòries
- Materials d’ampliació
- Bibliografia recomanada
- Esquemes Glossari