Explorant el potencial de ChatGPT a l'ensenyament d'idiomes per a fins específics: experiències a l'aula d'anglès per a turisme

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

Les eines d'intel·ligència artificial (IA), especialment ChatGPT, han revolucionat l'àmbit educatiu. Encara que alguns docents continuen mostrant reticències, tement que aquestes eines afectin el pensament crític dels estudiants, la veritat és que el seu ús està guanyant terreny a les aules d'idiomes.

Aquesta comunicació presenta les nostres primeres experiències fent servir ChatGPT a l'aula d'anglès per a turisme. Descriurem dues activitats acomplertes: una centrada en la preparació d'un examen oral, mitjançant una simulació de reserva d'hotel, i una altra en què l'alumnat, acompanyat i guiat pel professorat, analitza a classe un text generat per ChatGPT amb diferents col·locacions amb la paraula “break”.

Els resultats preliminars mostren que les activitats varen ser ben rebudes per l'alumnat. En la primera tasca, els estudiants van utilitzar ChatGPT més enllà de l'objectiu inicial, fent cerques addicionals i creant contingut més complex. A la segona, varen arribar a la conclusió que tot i que el text generat era correcte gramaticalment, mostrava alguns problemes d'ús pragmàtic.

En conclusió, les nostres experiències inicials fan palès que l'ús de ChatGPT a l'aula pot ser una eina complementària molt útil per a diverses activitats. D'aquesta manera recomanam als docents dedicar temps a ensenyar els estudiants a aprofitar al màxim aquests recursos per millorar les seves habilitats lingüístiques.

Aquesta experiència forma part d'un PID finançat per l'IRIE que porta per títol "Aplicacions de la IA a l'ensenyament d'idiomes per a fins específics: Desenvolupament i implementació d'activitats educatives".

Participants:

Yolanda Joy Calvo Benzies
Raquel Pereira Romasanta

Línia temàtica: Aplicacions de la IA en la docència i l’avaluació

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents