Redefinint l'ensenyament d'idiomes per a fins específics amb aplicacions d’IA

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

La IA està transformant l'ensenyament d'idiomes per a objectius específics en proporcionar eines que enriqueixen el procés educatiu per a docents i estudiants. Per als primers, facilita la creació de continguts innovadors adaptats a contextos particulars; per als segons, ofereix recursos personalitzats que potencien l'aprenentatge autònom i el desenvolupament de competències lingüístiques.

En aquesta comunicació presentem el projecte d'innovació docent “Aplicacions de la IA en l'ensenyament d'idiomes per a fins específics: Desenvolupament i implementació d'activitats educatives”, finançat pel IRIE. Aquest projecte reuneix professors d'anglès, alemany i francès que imparteixen docència en titulacions com a Turisme, Direcció Hotelera, Dret, Magisteri i Estudis Anglesos.

Els objectius principals són:

  1. Identificar i classificar eines d'IA útils per als estudiants.
  2. Dissenyar activitats educatives personalitzades segons els contextos professionals de cada titulació.
  3. Avaluar l'impacte d'aquestes eines en la motivació i l'aprenentatge de l'alumnat.

La metodologia inclou qüestionaris, anàlisis d'actituds, disseny d'activitats interactives i sessions de reflexió a l'aula. Aquestes estratègies també busquen optimitzar l'adquisició d'idiomes i promoure competències digitals i pensament crític.

L'enfocament integra innovació tecnològica en l'ensenyament d'idiomes, millorant resultats educatius i ajustant-los a les necessitats professionals de cada disciplina universitària. L'experiència inicial demostra que incorporar IA a l'aula fomenta un aprenentatge més dinàmic, atractiu i eficient, alineat amb els objectius acadèmics i les necessitats específiques dels nostres estudiants.

Participants:

Yolanda Joy Calvo Benzies
Begoña Velasco Arranz
Isabel Serra Pfenning
Isabelle Veronique Bes Hoghton
Rosa María Moreno Redondo
Gary O Donnell
Adriana Taboada González
Raquel Pereira Romasanta
Naara Queiruga Domínguez
Celia Veiga Pérez

Línia temàtica: Aplicacions de la IA en la docència i l’avaluació

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents