Integració de la intel·ligència artificial a l'ensenyament de l'alemany per al turisme en un nivell d'A2 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües

Foto de l'autor d'aquesta experiéncia

La integració d'eines d'intel·ligència artificial (IA), com ara ChatGPT, a l'àmbit educatiu representa un canvi significatiu en els mètodes d'ensenyament i aprenentatge. En el cas de l'alemany aplicat al turisme, aquestes eines permeten una interacció dinàmica i personalitzada, afavorint el desenvolupament d'habilitats lingüístiques essencials en aquest sector.

El ChatGPT ha demostrat ser un recurs innovador a l'ensenyament de llengües estrangeres. A través de la capacitat de generació de text, aquesta eina pot ser utilitzada per crear materials educatius, simplificar textos, dissenyar activitats interactives i promoure l'aprenentatge significatiu. Tot i això, la seva efectivitat depèn de com s'utilitzen els prompts per generar contingut didàctic. En aquest treball presentem exemples de prompts en llengua alemanya per generar contingut didàctic apropiat al nivell A2 segons el Marc Europeu de Referència per a les Llengües (MCER). A cada prompt incloem una breu descripció de com realitzar la tasca perquè sigui més eficaç i efectiva.

Participants:

Isabel, Serra Pfennig
Yolanda Joy Calvo Benzies

Línia temàtica: Aplicacions de la IA en la docència i l’avaluació

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents