Building Teams: una experiència de millora de la gestió de les pràctiques externes del grau en fisioteràpia

La gestió i coordinació amb èxit de les pràctiques externes del Grau en Fisioteràpia implica diferents assignatures i nivells de gestió acadèmica i administrativa, així com múltiples agents propis i aliens a la universitat. Tot això ho converteix en un sistema fràgil i complex. Tot i que els nivells de satisfacció actuals dels alumnes són alts, se sustenten sobre una gran càrrega de treball i esforç dels responsables de gestió.

El repte més gran per afrontar en les tres assignatures que comprenen el mòdul de pràctiques externes del Grau és millorar l'eficiència del sistema: evitar la duplicitat de documents i eines, optimitzar la comunicació entre docents i agilitzar la gestió. Amb aquest objectiu, es va posar en marxa un projecte d’innovació docent (PID222449) enfocat a reestructurar la gestió intra i entre assignatures, la qual s’adapta a les necessitats actuals.

En aquesta comunicació pretenem explicar aquesta experiència, que comprèn el procés de familiarització i aprenentatge d'ús de Microsoft Teams, l'eina de treball col·laboratiu institucional, així com la integració de tots els agents implicats al nou sistema de gestió i la revisió i l'actualització de procediments, exposant els pros i contres i les lliçons apreses.

Participants:

Olga Velasco Roldán
Iosune Salinas Bueno
Nuria Maria Garcia Dopico
Agustina Salvà
María Teresa Arbós

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents