Creació de contingut per a xarxes socials com a mètode d'aprenentatge de la fisiologia al Grau en Bioquímica

La motivació estudiantil és clau a l'àmbit universitari. En aquest cas, es va cercar potenciar-la mitjançant una metodologia innovadora que contextualitza l'aprenentatge, fent-ho més pràctic i rellevant per a la futura inserció professional. En un món on convergeixen interaccions físiques i virtuals, és essencial desenvolupar habilitats per identificar informació falsa i comunicar contingut veraç a plataformes digitals.

Atès que els universitaris consumeixen àmpliament contingut a les xarxes socials, especialment Instagram i TikTok, es va proposar incorporar aquests formats divulgatius als seminaris. Això també redueix el risc que l'elaboració de treballs es faci íntegrament i exclusivament mitjançant eines d'intel·ligència artificial.

La proposta es va avaluar mitjançant un qüestionari que va abordar tres dimensions: motivació, aprenentatge i avaluació, utilitzant una escala Likert. A més, va incloure una valoració general i preguntes obertes per recollir opinions més detallades. Els resultats van indicar que aquesta metodologia no només va motivar els estudiants, sinó que també en va facilitar l'aprenentatge, tot mostrant-ne la viabilitat per ensenyar fisiologia en ciències de la salut.

Participants:

Cristina Bouzas
Margalida Monserrat-Mesquida
Silvia Garcia
Josep A. Tur
Rafael Prieto

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents