Exposicions orals dinàmiques en Farmacologia General: un enfocament col·laboratiu
Un dels elements avaluatius de l’assignatura 23025-Farmacologia General del Grau de Medicina de la UIB són les exposicions orals. Els estudiants s'organitzen en grups de quatre persones i preparen un tema relacionat amb la farmacologia, el qual desenvolupen en una presentació de 10-12 minuts utilitzant PowerPoint i l’exposen davant dels companys. En aquest curs acadèmic s'ha fomentat la participació i el dinamisme de la sessió involucrant tots els integrants del grup. Dos dels integrants de cada grup seran els encarregats d'exposar el treball i els altres dos respondran les preguntes formulades pels altres grups i l'equip docent. Com a mitjà de comunicació s’estableix l’Aula digital i un temps determinat per contestar les preguntes.
El punt d’innovació docent d’aquesta activitat resideix en la seva capacitat per potenciar múltiples competències en els estudiants simultàniament. Quan es divideixen les responsabilitats d'exposició i defensa, no només es fomenta la col·laboració i el treball en equip, sinó també habilitats essencials com la comunicació verbal, el pensament crític i la capacitat de resposta ràpida i eficaç. Aquest enfocament integral motiva els estudiants a implicar-se activament en el seu aprenentatge i en el dels companys, per la qual cosa es promou un ambient d'aprenentatge dinàmic i interactiu. A més, l'ús de l'Aula digital com a plataforma d'interacció no modernitza només la metodologia d'ensenyament, sinó que també prepara els estudiants per a l'entorn digitalitzat de la medicina contemporània. Aquesta activitat, per tant, no només compleix els objectius acadèmics de l'assignatura, sinó que també enriqueix l'experiència educativa fent l'aprenentatge més atractiu i motivador per als estudiants.
Participants:
Fernando Yañez Gómez
Ruben Garcia Cabrerizo
Julia Garcia Fuster
Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent
Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents