INNOMICRO: Transformant l'ensenyament amb estratègies modulars i contingut personalitzat en Microbiologia
Aquest projecte té com a objectiu principal desenvolupar mòduls didàctics adaptats als diferents graus universitaris, fet que proporciona contingut essencial en microbiologia que evita superposicions amb les assignatures optatives i cobreix de manera exhaustiva les necessitats de cada grau. Aquests mòduls inclouen material didàctic específic (presentacions i vídeos explicatius) disponibles per als alumnes i professors. A més, les habituals sessions de 45-60 minuts es divideixen en diverses preguntes i petites píndoles que aporten major flexibilitat i possibilitats a l’hora de seleccionar-les i combinar-les.
La metodologia modular facilita enormement l'adaptació del contingut a noves titulacions i possibles canvis als plans d'estudis existents. També aporta una flexibilitat en l'ensenyament, ja que altres professors podran utilitzar els mòduls en cas de necessitat. Aquest fet promou l'actualització contínua del material i garanteix la seva disponibilitat per a futures modificacions dels plans d'estudi, com ara la incorporació de nous graus o la reestructuració dels graus existents.
Aquest enfocament innovador, sense dubte, millora la qualitat de l'ensenyament, fomenta l'aprenentatge actiu dels alumnes i promou l'ús de metodologies educatives avançades. El material didàctic desenvolupat en aquest projecte té com a finalitat la difusió de bones pràctiques docents i la seva validació mitjançant avaluacions de l'eficàcia de l'aprenentatge dels alumnes.
En resum, aquest projecte crea una base sòlida per a l'ensenyament de la microbiologia en diferents graus universitaris, amb un enfocament modular que garanteix la flexibilitat i adaptabilitat del contingut, i la millora contínua de la qualitat docent a través de la innovació i l'ús de mètodes d'ensenyament actualitzats.
Participants:
Antonio Doménech Sánchez
Joseph Alexander Christie De Oleza
Rafael Bosch Zaragoza
Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent
Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents