Integrant jocs en el context d'aules universitàries

 

Ensenyar anglès a estudiants de disciplines fora de la filologia anglesa pot ser un desafiament i sovint es percep com una tasca difícil. Els estudiants que no tenen formació prèvia en anglès solen afrontar aquestes assignatures amb poca confiança, temor als resultats acadèmics i un nivell limitat de competència en l'idioma. A l'inici de l'any acadèmic, vaig impartir dos cursos d'anglès dirigits a estudiants d'educació social i de pedagogia, que varen manifestar una gran inquietud per aprovar i varen destacar la necessitat de suport a causa dels baixos nivells d'anglès. Per abordar aquests reptes, el curs va integrar diversos recursos audiovisuals, com ara vídeos, presentacions a PowerPoint i jocs interactius. Després d'impartir una lliçó utilitzant diapositives amb elements visuals i fragments de vídeos, els estudiants varen participar en un joc en línia (Bamboozle) per repassar els continguts apresos. Dividits en dos grups, varen prendre torns per triar preguntes, varen consultar entre ells per determinar les respostes i varen verificar les puntuacions. Tot i que l'activitat tenia un component competitiu, va fomentar de manera notable la col·laboració. Els alumnes varen explicar conceptes entre ells, varen reflexionar sobre els continguts, en varen revisar els apunts i en varen consolidar els coneixements, mentre gaudien d'un format interactiu i lúdic. En comparació amb altres activitats, com ara Kahoot, aquesta estratègia va destacar per promoure el treball en equip i va resultar ser una manera més efectiva i atractiva de motivar els estudiants i millorar els seus resultats d'aprenentatge.

Participants:

Zahra Nazemi

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents