Enfocament i Motivació: Integrant Mindfulness i Gestió del Temps a l'Aula
El nostre projecte, titulat «Enfocament i Motivació: Integrant Mindfulness i Gestió del Temps a l'Aula» cerca millorar la concentració i la motivació dels estudiants de la Facultat de Turisme de la UIB mitjançant la implementació de sessions de mindfulness i tallers interactius de gestió del temps. Aquestes activitats tenen com a objectiu alleujar l'estrès, millorar l'atenció en classe i potenciar el rendiment acadèmic. Així mateix, proporcionen eines pràctiques aplicables tant a la vida acadèmica com personal, afavorint l'autoregulació i el benestar dels estudiants.
La necessitat del projecte sorgeix de l'observació de problemes de concentració i motivació, exacerbats per la pandèmia. Les classes en línia i la falta d'interaccions presencials han dificultat l'organització i la gestió del temps, augmentant els nivells d'estrès en els universitaris. L'estrès prolongat, segons diverses recerques, impacta negativament en la capacitat dels estudiants per a concentrar-se i participar en l'aula, per la qual cosa el mindfulness i la gestió del temps són eines clau per a abordar aquesta problemàtica a curt i llarg termini. Aquestes pràctiques no només beneficien l'acompliment acadèmic, sinó que també promouen habilitats transferibles a l'àmbit laboral, afavorint la productivitat i l'ocupabilitat futura.
El projecte s'alinea amb els ODS de l'Agenda 2030: ODS 3 (Salut i Benestar), ODS 4 (Educació de Qualitat) i ODS 8 (Treball Decent i Creixement Econòmic). A més de millorar el rendiment acadèmic, persegueix enfortir la resiliència emocional, fomentar un entorn d'aprenentatge menys estressant i preparar als estudiants per a un desenvolupament personal i professional sostenible.
Participants:
Raquel Justo
Veronica Leoni
Bartolomé Deyà
Ítalo Arbulú
Margarita Alemany
Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent
Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents