Shakespeare, justícia social i música: el haiku com a aparador

El projecte «UIB Shakespeare Festival» (PID242609), en el marc del projecte «Shakespeare, art i activisme al segle XXI» (PID2022-137873NA-IO), pretén que els estudiants dels graus d'Estudis Anglesos (GEAN) i Educació Primària (GEP2) desenvolupin les seves destreses comunicatives i artístiques apropant-se a l'univers teatral de William Shakespeare, bé a través de la representació d'escenes de les seves obres, la composició musical per a acompanyar-les, la creació de poemes i l'anàlisi crítica de les mateixes en llengua anglesa. En el projecte participen cinc assignatures de tots dos graus. En concret es presenta l'experiència duita a terme en l'assignatura 22120 Educació Artística: Música. Didàctica a l'Escola Primària (GEP2, 3r) que porta per títol «Shakespeare, justícia social i música: el haiku com a aparador». Els estudiants s'han distribuït en grups de treball mixtos (universitat i alumnes de 5è i 6è de primària) per analitzar una selecció d'obres de Shakespeare, compondre uns poemes (haikus) i peces musicals senzilles de tipus contemporani-performatiu, interpretar-les i elaborar una proposta didàctica per posar-la en pràctica a l'aula de primària. Es convida l'alumnat a situar-se en el centre del procés creatiu. A través de l'exploració i experimentació sonora, s'obren als alumnes múltiples opcions amb les quals abordar propostes musicals des d'un enfocament creatiu i interdisciplinari. A través d'aquestes pràctiques performatives l'alumnat donarà veu a qüestions de justícia social que són rellevants per a ells en el context actual i que ja abordava Shakespeare en les seves obres literàries.

Participants:

Noemy Berbel Gómez
juanjo Bermúdez de Castro Acaso
Antoni J. Salvà Andreu
Mateu Vila
Eva Maria Pérez
Mariana Ripoll

Línia temàtica: Estratègies metodològiques d'innovació docent

Data de presentació: febrer de 2025, a les VII Jornades d’Experiències Docents